سردار شرفی:

تردد اتباع خارجی بدون  مجوز از مرز شلمچه ممنوع است

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا از اتباع خارجی مقیم و غیرمقیم ایران خواست بدون مدارک قانونی و برگ گذر ویژه اربعین به مرز ها مراجعه نکنند.

سردار محمد شرفی فرمانده قرارگاه اربعین فراجا  با بیان اینکه چند روز گذشته اتباع خارجی بدون سند و مدرک معتبر به پایانه مرزی شلمچه آمده و باعث اخلال در نظم شدند، گفت: که از اتباع افغانستانی بدون دفترچه اقامت و برگ گذر ویژه اربعین در خواست می‌کنیم با توجه به ازدحام جمعیت و گرمای شدید به پایانه مرزی شلمچه مراجعه نکنند.

به گفته سردار شرفی زائران پاکستانی هم با گرفتن مانیفست و گروهی می‌توانند از مرز شلمچه راهی عتبات عالیات شوند.

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا در ادامه به برگزاری پیاده روی اربعین پس از ۲ سال وقفه، اشاره کرد و گفت: امسال زائران بعد از دو سال وقفه از سراسر  کشور و جهان از معابر مرزی گذر کردند و نسبت به سال‌های گذشته نسبت به توسعه زیرساخت‌های متعدد جاده ای، فناوری، حمل و نقل و مسائل امنیتی گذرگاه‌های کشور در وضعیت ایده آل قرار داشت و زائران در زمان برگشت ابراز رضایت می‌کردند.

او تاکید کرد که ۲ کشور ایران عراق در یک شرایط هم افزا توانستند کار ارزشمندی انجام دهند که بیش از ۳ میلیون نفر در مسیر رفت و برگشت از کشور به سمت عتبات تردد کردند

پایانه مرزی  شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد و تنها گذرگاه مرزی اختصاص یافته به زایران اتباع خارجی برای حضور در کنگره بین المللی اربعین است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.